Thijs Sleddering vertelt over lege supermarkten en voedselbanken

Een speciale serie podcasts van de Buik over de corona-crisis. De vierde aflevering is met Thijs Sleddering, marketing manager van Unox en de Vegetarische Slager.

15 Apr 2020 Gijsbregt Brouwer

blogger Gijsbregt is mede-oprichter van de Buik, foodtrendwatcher en podcast host

Thijs Sleddering vertelt over lege supermarkten en voedselbanken

De Buik is een serie podcasts begonnen over ondernemen in de wereld van eten en drinken, tijdens de coronacrisis. Wij willen laten zien wat er gebeurt bij in de wereld waar wij zo nauw mee verbonden zijn. Voor nu, om een kijkje achter de schermen te geven bij iedereen die zo hard werkt en moeilijke keuzes moet maken. Voor later, als we terugblikken op deze periode en ons afvragen: hoe was het eigenlijk toen. De vierde gast is Thijs Sleddering, marketing manager Unox en Vegetarische Slager bij Unilever. Daarnaast is hij ook coördinator Voedselbank namens Unilever. 

Zowel in zijn rol als marketing manager als in zijn rol als coördinator veranderde er van alles door corona. Bij Unox werden campagnes terug getrokken en nieuwe campagnes verzonnen. Thijs vertelt ook over hoe mensen thuis tijdens corona anders eten dan voorheen en over de impact op voedselbanken, die draaien op vrijwilligers in risicogroepen en die door het hamsteren geen eten meer hadden voor de mensen die zich tot hen wenden in deze onzekere tijd.

Luister de podcast hieronder of in de podcast van je smartphone.


Reacties
Plaats een reactie
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen.
Lees ook deze verhalen
Rober Willemsen vertelt over de belangen van de horeca behartigen

Een speciale serie podcasts van de Buik over de corona-crisis. De derde aflevering is met Rober Willemsen, horecaondernemer en voorzitter van Horeca Nederland.

De ultieme eet- en drinkgids voor Rotterdam-West

Rotterdam-West heeft alles waar je als horecafan je hart aan ophaalt. Van eethuis tot finedining, van wijnbar tot bierbrouwerij. Wij zetten de ultieme lijst voor je op een rij.

Dit zijn de vijf foodtrends voor 2025

De 5 foodtrends voor 2025: portion size matters; plat is het nieuwe bruis; het horecaprijsplafond; zoet of licht, maar sowieso kruidig; het betere blurren.