Floris Licht, de General Manager van DoubleTree by Hilton was verkocht toen hij voor het eerst een perfect geschuimde cappuccino van LOT61 Roasters aan zijn mond zette. Naar eigen zeggen de beste die hij ooit heeft gedronken. De keuze van het hotel om de koffiebeleving naar een hoger niveau te tillen was dan ook snel gemaakt. LOT61 opende haar deuren in het DoubleTree by Hilton Amsterdam Centraal Station en is nu al een koffieshot in de roos.
Experimenteren en innoveren

De nieuwe vestiging heeft een warm design, met een kleurenpalet gebaseerd op de koffieverpakkingen van LOT61. De materialen die gebruikt worden, zijn -net als de koffie zelf- duurzaam. Zo zijn de terracotta stenen van gerecycled bouwafval.
De locatie is bedoeld voor vaste gasten, reizigers, Amsterdammers en fijnproevers. Bij lekker weer, biedt deze locatie ook een groot terras met uitzicht over het Oosterdok.
Naast de vertrouwde koffiefavorieten die we ook voorbij zien komen op de andere locatie van LOT61 in Amsterdam Oud-West, staan er hier ook “Taste Experiences” op het menu. Dit zijn veelal seizoensgebonden creaties die mogelijk gemaakt kunnen worden door de speciaal gebrouwde cold brew-installatie.
Cold brew (to be) lovers kunnen hun geluk op met matcha tonic, root beer float, sunset cold brew en Mont Blanc americano op het menu. “Hier experimenteren we met nieuwe technologieën, innovatie en verwerkingsmethodes van koffie. We willen een platform voor barista’s en mixologists bieden. ” Zegt Adam Craig, oprichter van LOT61.
Koffiebonen voor een betere wereld

De koffiebonen van LOT61 zijn afkomstig uit Brazilië en Guatemala, verbouwd op een hoogte van 1900 meter. De bonen ondergaan een natuurlijk pulp- en wasproces, waardoor de kwaliteit van de bonen wordt gegarandeerd. Ze hebben als missie om een volledig circulair koffiemerk te zijn. Zo gebruiken ze alleen natuurlijke hulpbronnen, van herbruikbare of gemakkelijk recyclebare producten tot aan transport: alles met het oog op duurzaam en circulair.
Hierin vindt het DoubleTree Hotel ook perfecte aansluiting met hun ‘Travel with Purpose’ strategie, waar ze zich richten op het maken van een positieve impact op het milieu en de samenleving. Wat ons betreft is deze samenwerking net zo perfect als Bombora koffiebonen van volle hazelnoot- en chocoladetonen, getemperd met karamelzoetheid en een vleugje donkere kersen. Een gouden samensmelting.