Van pop-up restaurant naar onafhankelijk concept aan de Karel Doormanstraat: bij G’rilla Kitchen kun je al twee jaar terecht voor gezonde en voedzame maaltijdboxen en burrito’s. Dit jubileum willen eigenaren Hench en Josephine niet ongehoord laten, om die reden gaan ze een samenwerking aan met de Rotterdamse start-up Upfront voor een speciale actie waarvan de opbrengst naar het goede doel gaat.
Focus op macronutriënten

G'rilla staat bekend om hun goed gevulde maaltijdboxen en burrito’s, die vol zitten met groenten en voedzame ingrediënten. Ze leggen vooral de focus op macronutriënten, zoals eiwitten, koolhydraten en gezonde vetten, belangrijk voor een evenwichtig voedings- en bewegingspatroon. Iets wat bij Hench en Josephine hoog in het vaandel staat. "Er was heel veel vraag naar de voedingswaarden van de macronutriënten", aldus Hench. "Het duurde eventjes om ze uit te pluizen, maar ze staan nu op de website." Het stel vindt het leuk dat hun gasten ook op die manier bezig zijn met hun voeding. Hench voegt er aan toe: "Zoals je bij ons van A tot Z je eigen box al samenstelde, stel je nu ook een box met je gewenste macronutriënten samen."
Jeugdsportfonds
Om het 2-jarig bestaan van hun concept te eren, gaat G'rilla een samenwerking aan met Upfront, een Rotterdams voedingssupplementenbedrijf dat misleiding tegengaat in de voedselindustrie en staat voor complete transparantie. "We vinden hun boodschap gewoon zo tof en uniek, die willen we verder verspreiden, daarom dachten we: we willen een samenwerking met ze aangaan." Hier eindigt het echter niet voor Hench en Josephine. Een nieuwsartikel waarin werd verkondigd dat er steeds minder kinderen sporten vanwege de hogere prijzen inspireerden hen om nog meer te doen. "Bij het lezen van dit artikel ging er een lichtje branden. Het Jeugdsportfonds past perfect bij onze missie en is het perfecte goede doel om iets aan terug te geven", vertelt Hench.
Eten voor het goede doel

Over de invulling van de box hoefden de ondernemers van G'rilla Kitchen en Upfront niet lang na te denken. De uitkomst: een gezonde en voedzame maaltijdbox van G'rilla met een Upfront proteïnereep. Het hoofdingrediënt van de maaltijdbox is spruitjes, aangevuld met zoete aardappel, kip, bruine rijst, edamame, sla en een heerlijke dressing. "Het leek ons wel geinig om spruitjes toe te voegen, omdat kinderen ze vaak niet lusten maar ze eigenlijk super gezond zijn", lacht Hench, “hierdoor recepteren ze het goede doel waar we de opbrengst aan doneren." Op de voorkant van de box wordt een sticker geplaatst waarop alle ingrediënten en macronutriënten worden vernoemd, om zo totale transparantie van het product te garanderen. De totale opbrengst van de speciale maaltijdbox en proteïnereep doneert G'rilla aan het Jeugdsportfonds.
Lunch bij G'rilla

Hench vertelt enthousiast over het tweejarig bestaan van G’rilla: "Na 2 jaar ondernemen we nog steeds samen, gaat het hartstikke goed en is het heel gezellig met het team." Ze zijn blij dat gezonde voeding nog steeds zo belangrijk is als toen ze met het concept begonnen. In deze twee jaar hebben ze ook een nieuw product op het menu staan: zuurdesempita’s. "Deze zijn wat minder vullend dan de boxen of burrito’s, dus perfect voor de lunch." Je kunt ze bestellen op Mediterrane wijze of zelf samenstellen met de klassieke G'rilla groenten. Hench: 'Met ons product, verse gegrilde groenten, zijn we niet echt in een hokje te plaatsen. We verzorgen gewoon een gezonde maaltijd die zodanig lekker is dat je eigenlijk alleen maar bij ons wilt bestellen."