Het is al weer bijna twee maanden geleden dat we hoorden van OPA en de overname van Jaffa 2. Links en rechts vingen wij al wat op over de plannen, maar we konden niet meer langer in spanning afwachten. Daarom belden wij vandaag met Iris Wulffraat en Jan Wouters en stelden hen de belangrijkste W’s.

Wat?
We hadden al eerder vernomen dat bier centraal zou komen te staan in de nieuwe formule, maar hoe en wat wisten we nog niet precies. Gelukkig is de naam nu bekend: Bierboutique. Nog een boutique? Signaleren we hier een nieuwe trend? De eigenaren van OPA zetten maar liefst tien speciaalbieren op de tap en serveren er nog eens 70 bieren op de fles. Naast de bieren komen er borrelplanken met mooie kazen en charcuterie. Ook zullen er een aantal voor- hoofd- en nagerechten op de kaart verschijnen. Natuurlijk allemaal in de stijl en kwaliteit die we van OPA gewend zijn.

Wie?
OPA dus. De eigenaren van dit bekende en geliefde eetcafé willen met de boutique ook vrouwen aan het bier krijgen. Zoals op de 3D-tekening hierboven te zien is, wordt het geen robuuste mannenkroeg met het bekende hout en metaal, maar een gezellige en warme zaak. Om de vrouwen, en natuurlijk ook de mannen, te helpen in een (bier)zee van keuze, is de hulp ingeroepen van zytholoog, Lisa Raker. Zytholoog? Ja dat is een biersommelier.
Waarom?
Uit onderzoek is gebleken dat steeds meer vrouwen bier drinken. Ongeveer driekwart van de vrouwen drinkt wel eens een biertje. Speciale biercafés zijn echter nog altijd voornamelijk op mannen gericht en daar wil OPA nu verandering in brengen. De bruine kroeg wordt dus ingeruild voor een gezellige en knusse boutique.
Waar & wanneer?
De verbouwing is op dit moment in volle gang. De 3D-tekeningen zien er veelbelovend uit. Het ontwerp is gemaakt door de Horeca Fabriek, onder andere verantwoordelijk geweest voor het ontwerp van Hangar85 en MaMa Kelly in Den Haag. De Bierboutique ligt op steenworp afstand van eetcafé OPA; in het oude Jaffa 2 pand op Witte de Withstraat zal de boutique eind januari haar deuren openen. Binnenkort moeten we dus gaan kiezen tussen het vertrouwde eetcafé en de nieuwe boutique. We zijn erg nieuwsgierig naar het eindresultaat en houden jullie, zoals altijd, op de hoogte van de voortgang.