Nieuwe ronde voor CEO Baas van het Vlees op het Deliplein met vier Rotterdamse ondernemers

Na twaalf jaar 21 Pinchos nemen vier Rotterdamse ondernemers restaurant CEO op het Deliplein over. “De ziel blijft hetzelfde.”

12 Mei 2026 Remco Kuijpers

blogger Remco heeft een zwak voor lekker eten, van streetfood tot fine dining, met kaas als zijn eeuwige guilty pleasure.

Nieuwe ronde voor CEO Baas van het Vlees op het Deliplein met vier Rotterdamse ondernemers

Na twaalf jaar 21 Pinchos breiden de ondernemers achter het concept hun Rotterdamse horecaportfolio uit met restaurant CEO Baas van het Vlees op het Deliplein. De steakzaak blijft trouw aan de basis, maar krijgt de komende tijd stap voor stap een opfrisbeurt. de Buik sprak mede-eigenaar Cas Leenders over de overname en plannen voor de zaak.

Vier ondernemers, één nieuwe stap


Voor CEO sloegen Cas en zijn compagnon René van Gool de handen ineen met Chris Cramer en Claudio Martins. Samen nemen zij het bestaande restaurant over, met als doel de kwaliteit te behouden en de zaak stap voor stap meer van deze tijd te maken.
Van 21 Pinchos naar een nieuwe plek erbij

Twaalf jaar geleden begonnen Cas en René met 21 Pinchos in de Markthal. Later volgde een tweede vestiging op Katendrecht. Toch bleef het kriebelen om naast dat concept iets nieuws toe te voegen, zonder het verder uit te rollen. 

“We wilden niet groter en groter worden met hetzelfde idee. Dan verlies je op een gegeven moment je identiteit.”

Hoekpand dat bleef hangen


Samen met hun compagnons verkenden ze verschillende plekken in Rotterdam, tot hun oog op het Deliplein viel.
“Dat hoekpand en dat terras, dat gevoel klopte meteen”, vertelt Cas. CEO stond officieel niet te koop. Via via kwamen ze aan het telefoonnummer van eigenaar Mario Ridder. “Ik ben een echte Rotterdammer, dus vrij direct. Ik heb hem gewoon gebeld en hij stond open voor een gesprek.”

De onderhandelingen kende nog een onverwachte wending toen er een andere partij in beeld kwam. “Wij hebben onze handen er toen vanaf getrokken, omdat het financiële plaatje niet meer klopte.” Uiteindelijk strandden die onderhandelingen, waarna CEO weer bij hen terug kwam.

Veranderingen

Binnen het team staat samenwerking centraal. “We doen dit écht met elkaar. Niet alleen met onze compagnons, maar ook met het team op de vloer.” Volgens Cas is dat de basis van hun manier van ondernemen. Korte lijnen, veel vertrouwen en aandacht voor mensen.

Er wordt weinig veranderd aan wat er al staat. Goed vlees en een sterke keuken, daar draait het nu al enorm goed op. De chef werkt er al dertien jaar en dat vakmanschap blijft leidend. Wel wordt er stap voor stap gekeken naar sfeer, interieur en de kaart. “Het is geen reset, meer een opfrisbeurt. De ziel blijft hetzelfde.”

Meer aandacht voor beleving en service

Behalve de sfeer en het interieur krijgt ook de manier van werken de nodige aandacht. “We hechten grote waarde aan plezier in het werk zonder overmatige werkuren. Als die balans goed zit, volgt de rest vanzelf.

”De komende periode wordt er gefaseerd gewerkt aan verbeteringen, zonder de vaste gasten uit het oog te verliezen. “We willen de bestaande gasten meenemen in die verandering, en tegelijk nieuwe mensen laten kennismaken met de vernieuwde zaak.”

Reacties
Plaats een reactie
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen.
Lees ook deze verhalen
Club de Buik: De favoriete plekken van Reinier van Vliet

We spreken voor Club de Buik tip met Reinier van Vliet, die tipt ons een lijst adressen in Amsterdam.

Uit ons magazine - editie 04: interview met Nick Toet

We geven een voorproefje uit de nieuwe editie van de Buik Magazine, met dit keer een interview met kok, YouTuber en kookboekenschrijver Nick Toet.

Panda Pizza en Cup ’N Crust samen verder op de Meent als Panda

Panda Pizza en Cup ’n Crust bundelen hun krachten als Panda op de Meent in Rotterdam. Twee bekende concepten, nu samen op één locatie.