Restaurant en club The Suicide Club heeft de Dare Devil Award gewonnen tijdens de uitreiking van de Entree Hospitality and Style Awards 2015. Roeland Flierman is een van de directeuren van MESS, de organisatie achter 'The Suicide Club', en hij legt uit waarom.
Hoe ontstond het idee voor deze club/bar?
Wij vinden dat Rotterdam een wereldstad wordt en dat wilden we terug laten komen in de club. Ook wilden we een concept hebben waar over nagedacht is: de naam, de gerechten, de entree. Wij wilden iets creëren wat nog niet in Rotterdam te vinden was. Iets dat te vergelijken is met de clubs in wereldsteden als New York en Singapore: groot dakterras en prachtig uitzicht over de stad.
Hoe werd het ontvangen in de stad?
Erg goed, het is vanaf dag een al druk geweest. Je merkt wel dat mensen moeten wennen aan het concept. Het is ook niet voor iedereen weggelegd, maar iedereen kan Suicide Member worden. Door het membershipsysteem leren wij onze gasten beter kennen en kunnen we service op maat leveren.
Welke doelgroep proberen jullie aan te trekken?

We noemen de persoon die ons bezoekt de kosmopoliet. Mensen die over de wereld reizen, juist niet de mensen die graag met geld smijten. Mensen met een goeie smaak, die lekker eten en goeie drank waarderen. Het draait bij ons niet om wat je te besteden hebt.
Nog geen jaar open en nu al prijs. Hoe voelt dat?
We zijn enorm trots! De Dare Devil Award wilden we het allerliefst binnenslepen en dat is gelukt. Dat is een erkenning dat we onze nek hebben uitgestoken met dit concept door iets te doen wat er nog niet was.
Wat onderscheidt jullie van de andere genomineerden in de categorie Dare Devil?
Wat ons onderscheidt, even het juryrapport er bij pakken hoor! Het bijzondere aan ons is dat we een nieuwe beleving hebben neergezet. Op alle vlakken maken we spannende keuzes: de locatie, de entree die in de keuken uitkomt, de kaart is bijzonder en het interieur. Alles is op het randje.
Zijn er ambities om volgend jaar nog meer prijzen te winnen?

Zeker. We willen graag de award voor beste bar/restaurant winnen. Ook hebben we ons tot doel gesteld om in de top 50 beste barren ter wereld te komen. Dat is een ambitie die het team motiveert om iedere dag het beste te geven. We staan hier geen dag stil, were just getting started.